FORMULARZ

Wypełnij formularz

Zadzwonimy i powiemy, jak możemy Ci pomóc!

Skontaktuj się z nami

530 888 889

Afera z wyciekiem PESEL. Co zrobić, jak się uchronić?

Afera z wyciekiem PESEL. Co zrobić, jak się uchronić?

Moi Drodzy,

Po informacyjnej burzy dotyczącej wycieku danych z bazy PESEL, która miała miejsce w ostatnim czasie, miliony Polaków zostały postawione w trudnej sytuacji. Strach o utratę swoich danych zmotywował wszystkich do głębszego zainteresowania się tym tematem.

Jak można wykorzystać wykradzione dane? W naszym imieniu mogą być robione zapytania przez Banki oraz inne podmioty, które następnie są widoczne w bazie BIK (Biuro Informacji Kredytowej) lub BIG (tzw. bazy gospodarcze do których zaliczamy: BIG Infomonitor, KRD oraz ERIF). Potencjalnych klientów mogą weryfikować banki, firmy pożyczkowe, operatorzy telefoniczni, dostawcy Internetu, telewizja cyfrowa i wiele innych podmiotów.

Jak mieć pewność, że nasze dane nie zostały wykorzystane bez naszej zgody? W związku z paniką, która została zasiana, BIK zaproponował swoim klientom rok darmowego dostępu do usługi Alert BIK. Usługa ta pozwala na szybkie zareagowanie w sytuacji, gdy ktoś posługuje się naszymi danymi w banku lub instytucji pozabankowej. Alerty wysyłane są e-mailem lub jako wiadomość SMS. Działają one jak sygnał ostrzegawczy, gdy ktoś będzie próbował wziąć kredyt na nasze dane.

Dodatkowo warto pobrać sobie raport BIK lub BIG, żeby sprawdzić swoją historię kredytową, jak i pozakredytową.

Instrukcja w jaki sposób pobrać raport z BIK dostępna jest pod linkiem w którym przygotowaliśmy informację jak założyć bezpłatne konto na portalu BIK.pl i w jaki sposób z tego konta bezpiecznie korzystać: Jak założyć konto na BIK i jak pobrać raport z BIK?

Nasza Kancelaria pomoże w analizie raportów pod kątem usunięcia bezprawnie zrobionych zapytań, a także negatywnych wpisów, które znacznie obniżają naszą wiarygodność jako klienta.

W razie gdyby doszło do zrobienia bezprawnych zapytań kredytowych, które w następstwie stały się dla nas przeszkodą (np. w uzyskaniu przez nas finansowania), za pośrednictwem Naszej Kancelarii można starać się o uzyskanie usunięcie takiego zapytania oraz podjąć próbę uzyskania stosownego odszkodowania.

Bez względu na to czy rzeczywiście doszło do naruszenia danych, czy był to tylko fałszywy alarm, sytuacja ta powinna skłonić nas do poszerzenia swojej wiedzy na temat niebezpieczeństw, jakie mogą wiązać się z brakiem ochrony własnych danych. Zwiększenie świadomości w tym zakresie może uchronić nas w przyszłości przed przykrymi konsekwencjami.

Co zrobić w sytuacji, kiedy ktoś dokona zapytania w bazie BIK lub bazach gospodarczych i otrzymamy taką informację przez sms lub email?

Należy natychmiast udać się do najbliższej placówki danego Banku lub skontaktować się z nimi telefonicznie i poinformować, że takiego zapytania nie składano i złożyć prośbę o nieanalizowanie dalej złożonego wniosku.

Można dodatkowo zastrzec w Bazie dokumentów Zastrzeżonych swój dowód osobisty.

Jeśli masz jakieś pytania lub uwagi – prosimy o kontakt pod nr telefonu: 530 888 889 lub 662 888 889 – postaramy się udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania.